Drama Duda Terlajak Laris sedang laris bersiaran di slot Akasia TV3 setiap hari Isnin hingga Khamis jam 6.58 petang. Drama yang membariskan Idris Khan, Zara Zya dan Wawa Zainal sebagai watak utama ini adalah adaptasi dari novel dengan tajuk yang sama 'Duda Terlajak Laris' karya novelis Aifa Batrisya terbitan Penerbitan Penulisan2u.

Sinopsis Drama Duda Terlajak Laris

Sinopsis Drama Duda Terlajak Laris

SINOPSIS DUDA TERLAJAK LARIS

Apakah perasaan anda saat disuruh bernikah ketika berusia 18 tahun dan kemudiannya menduda waktu usia perkahwinan baru menjangkau usia dua tahun?
Itulah yang terpaksa dihadapi oleh Zack (Idris Khan) biarpun dalam keadaan separuh relanya. Rela pun dia dengan pernikahan itu pun hanya kerana dia memikirkan air muka tok ayah, insan kesayangannya yang juga imam Masjid Batu Lima. Disebabkan sebiji mentol, hidupnya jadi huru-hara dek perangkap gadis genit bernama Pehah (Zara Zya), adik angkat sahabatnya iaitu Bob.
“Dan saya harap walau jauh mana pun awak pergi, suatu hari nanti awak tetap akan cari dan kembali kepada saya. Itu doa saya!” – Pehah.
“Pehah, Pehah... Dunia ni bulat tau tak? Bulat. Tapi bulat macam mana pun, tak bermakna pusing- pusing aku akan jumpa kau juga. Ada ramai lagi perempuan dalam dunia ni yang aku boleh jumpa. Kau kasilah peluang dekat aku jumpa yang ala-ala Siti Nurhaliza ke, Izara Aishah ke. Ini tidak, kau nak juga aku jumpa kau lagi. Memang bad lucklah aku kalau begitu ceritanya. Aduhaiii...” – Zack.
Adakah dia bad luck? Lapan tahun pun berlalu, tapi jangankan Siti Nurhaliza atau Izara Aishah, yang ala- ala itu pun Zack tak pernah jumpa. Phewww! Takkan dia dah terkena sumpahan Pehah? Atau mungkin menjadi duda yang terlajak laris itu menjadi satu batu penghalang untuk Zack bertemu dengan pemilik tulang rusuknya yang sebelah lagi itu apabila hubungannya tak pernah kekal sehingga ke jenjang pelamin?
“Nope. I am okay with that. Saya tak kesah pun sama ada awak ni duda atau teruna sebab saya tak pernah letak syarat apa-apa pada calon suami saya. Dan kalau ada pun syaratnya cuma satu. Orangnya mesti awak. Tak ada orang lain. Hanya Zafran Aldrin!” – Idayu.
Apa kesudahannya kisah duda terlajak yang agak laris ini? Akan diturutkan jugakah untuk menikahi Idayu atau sebaliknya?
Kata orang-orang tua, cakap tu biar berpijak di bumi yang nyata. Jangan bongkak sangat nanti terpaksa telan kata-kata sendiri. Kata-kata sendiri, boleh diterima lagi kalau terpaksa dia telan, tapi kalau terpaksa jilat ludah sendiri? Memang taklah!

Jangan lupa saksikan Drama Duda Terlajak Laris di slot Akasia TV3 setiap hari Isnin - Khamis jam 6.58 petang.

NOVEL DUDA TERLAJAK LARIS


Novel Duda Terlajak Laris

Untuk dapatkan novel Duda Terlajak Laris terbitan Penerbitan Penulisan2u, anda boleh dapatkan di SINI


Advertisement

1 comments:

Admin said... October 9, 2017 at 5:53 PM

boleh tahan cter ni ...www.lokmanamirul.com

 
Top